Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Jaki zestaw wtyków znajduje się w kablu insertowym?

A. 2 x TRS i 1 x TS
B. 2 x TS i 1 x TRS
C. 3 x TRS
D. 2 x TS
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
B. nagłośnienia publiczności "z góry"
C. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
D. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień

Który z podanych typów głośników jest powszechnie stosowany jako monitor odsłuchowy na scenie?

A. Grono
B. Tuba
C. Wedge
D. Kopułka
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień

Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?

A. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
B. Z boku sceny
C. Na widowni, w osi przed sceną
D. Z tyłu sceny, poza nią
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień

Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie

A. basisty
B. gitarzysty
C. perkusisty
D. wokalisty
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień

Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt

A. reverb
B. echo
C. equalizer
D. delay
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień

Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać

A. z tyłu mikrofonu
B. pod kątem 110 stopni
C. pod kątem 90 stopni
D. z dołu mikrofonu
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień

Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?

A. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
B. Zmiana charakterystyki mikrofonu
C. Dodanie efektu delay
D. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień

Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?

A. Wzmacniacz
B. Głośnik
C. Mikrofon
D. Equalizer
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień

Które z podanych złączy pozwala na przesyłanie danych w standardzie ADAT przy użyciu światłowodu?

A. USB
B. FIREWIRE
C. TOSLINK
D. THUNDERBOLT
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień

Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia

A. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
B. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
C. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
D. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał z mikrofonu na odległość kilkunastu metrów, konieczne jest użycie przewodów

A. symetrycznych
B. niesymetrycznych
C. wieloparowych
D. wielordzeniowych
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień

Jak nazywa się napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy?

A. Di-Box aktywny
B. zasilacz różnicowy
C. Phantom
D. ładowarka
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?

A. linie monitorowe na scenie
B. główne nagłośnienie dla widowni
C. linia basowa
D. linie opóźnienia
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień

Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?

A. AES
B. EIS
C. PTA
D. IEM
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień

Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako

A. Tip
B. Shield
C. Ring
D. Sleeve
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień

Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer

A. 1
B. 4
C. 2
D. 3
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?

A. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
B. Sprawdzenie połączeń kablowych
C. Zmiana pozycji mikrofonu
D. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień

Aby uruchomić funkcję monitorowania sygnału przed tłumikiem w systemie mikserskim, należy skorzystać z przycisku oznaczonego jako

A. ON
B. SEL
C. PFL
D. SOLO
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. przed sceną, w kierunku trybun
B. po bokach sceny
C. po bokach trybun
D. za trybunami, w stronę sceny
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień

Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się

A. DOWNFILL
B. CENTERFILL
C. SIDEFILL
D. INFILL
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień

Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera

A. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
B. lavalier przewodowy
C. nagłowny przewodowy
D. przewodowy shotgun
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?

A. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
B. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
C. Zwiększyć poziom głośności głośników
D. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień

Ile osobnych, monofonicznych torów w konsolecie mikserskiej powinno być przydzielonych do nagłośnienia kwartetu smyczkowego, który występuje na przykład podczas plenerowego koncertu, używając techniki mikrofonowej MM?

A. 3
B. 4
C. 5
D. 2
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienia filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej powinno się zastosować, aby wyeliminować niepożądany rezonans w wąskim zakresie częstotliwości?

A. Niska dobroć, duże tłumienie
B. Wysoka dobroć, duże wzmocnienie
C. Wysoka dobroć, duże tłumienie
D. Niska dobroć, duże wzmocnienie
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. mikrofonem i D-Box'em
B. wyjściem z miksera i procesorem efektów
C. mikrofonem i mikserem
D. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie

A. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
C. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
D. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień

Który z parametrów przedstawionych w specyfikacji wzmacniacza mocy odnosi się do przesłuchów pomiędzy jego kanałami?

A. Crosstalk
B. THD
C. SNR
D. Bandwidth
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień

Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru

A. Diffusion
B. Feedback
C. Decay Time
D. Early Reflection
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień

Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon

A. Neumann U87
B. Shure SM 57
C. Rode NTK
D. Shure Beta 52
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień

W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?

A. Głośnikowym
B. Instrumentalnym - gitarowym
C. Mikrofonowym
D. Procesorowym - do podłączenia kompresora
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień

Który z elementów kontrolnych w mikserze w sekcji EQ służy do redukcji zakresu sygnału audio w pasmach wysokich częstotliwości?

A. HPF
B. LPF
C. LMID
D. HMID
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień

Sygnał cyfrowy z 8 kanałami audio można przesyłać za pomocą łączności

A. MIDI
B. AES/EBU
C. ADAT
D. SPDiF
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień

Gdzie zazwyczaj ustawia się stojak z procesorami efektów dźwiękowych podczas wydarzeń na świeżym powietrzu?

A. Na stanowisku FOH
B. W okolicy monitorów scenicznych
C. W pobliżu systemu nagłośnienia PA
D. Za kulisami
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień

Złącze przeznaczone do szeregowego podłączania urządzeń peryferyjnych w systemie konsolety mikserskiej nazywa się

A. LINE IN
B. INSERT
C. AUX
D. MAIN
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień

Który z poniżej wymienionych przycisków na przedwzmacniaczu mikrofonowym pozwala na nagłe stłumienie zbyt mocnego sygnału wejściowego?

A. PHANTOM
B. PHASE
C. HPF
D. PAD
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień

Oznaczenie w specyfikacji wejściowej typu ¼TS wskazuje na możliwość użycia przewodu z wtykiem

A. duży "Jack"
B. XLR
C. RCA
D. XLR
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień

Filtr Low Cut służy do eliminacji

A. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
B. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
C. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
D. szumów
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień

Jaką jednostkę ma impedancja głośnika?

A. V
B. A
C. W
D. Ω
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień

Które z podanych oznaczeń nie jest związane z procesorem dynamiki w mikserze audio?

A. PFL
B. RATIO
C. COMP
D. GATE