Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień
A. szumów.
B. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna.
C. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna.
D. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim paśmie częstotliwości.
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień
Na szynę Aux Pre Fader sygnał pobierany jest
A. przed tłumikiem i po korekcji.
B. po tłumiku i po korekcji.
C. przed tłumikiem i przed korekcją.
D. po tłumiku i przed korekcją.
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień
W celu skierowania sygnału z danego toru na grupę nr 1, gdy w mikserze zastosowano przypisywanieparami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy użyć regulatora panoramy i ustawić go w pozycji
A. dowolnej, gdyż jego położenie nie ma znaczenia.
B. środkowej.
C. skrajnej na prawo.
D. skrajnej na lewo.
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień
Do wysłania sygnału do monitorów na scenie należy użyć wyjścia
A. z Aux przed tłumikiem.
B. z gniazda insert.
C. z podgrup.
D. z Aux po tłumiku.
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień
Monitor zwany Drum Fill ustawia się w pobliżu
A. basisty.
B. wokalisty.
C. gitarzysty.
D. perkusisty.
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień
W celu poprawnego podłączenia gitary basowej z wejściem mikrofonowym miksera oddalonego od scenyo 40 metrów, zastosuje się
A. dodatkowy mikser foniczny.
B. spliter mikrofonowy.
C. Di-Box.
D. długi przewód TRS - TRS.
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień
W terminologii techniki scenicznej, monitor Side Fill to określenie dotyczące
A. odsłuchu dla perkusisty.
B. nagłośnienia sceny umieszczonego po jej bokach.
C. dogłośnienia przodu widowni.
D. monitora podłogowego.
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień
Przy korzystaniu z mikrofonu o charakterystyce superkardioidalnej monitor odsłuchowy ustawia się
A. od tyłu mikrofonu.
B. od spodu mikrofonu.
C. pod kątem 110 stopni.
D. pod kątem 90 stopni.
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień
Moc głośników podawana jest
A. w woltach.
B. w THD.
C. w omach.
D. w watach.
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień
Oznaczenie w specyfikacji wejść typu ¼TS oznacza możliwość zastosowania przewodu z wtykiem
A. XLR
B. duży "Jack"
C. XLR
D. RCA
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień
W instrukcji miksera audio informacje o przebiegu sygnałów znajdują się
A. w rozdziale dotyczącym sekcji master.
B. w schemacie blokowym.
C. w spisie treści.
D. w specyfikacji technicznej.
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS z odłączoną masą może służyć do połączeń pomiędzy
A. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera.
B. mikrofonem i mikserem.
C. wyjściem z miksera i procesorem efektów.
D. mikrofonem i D-Box"em.
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień
Potoczne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku o numerze
A. 3
B. 2
C. 1
D. 4
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień
W mikserze audio wyjście przeznaczone do zapisu sygnału sumy na zewnętrznym rejestratorze to wyjście
A. z wyjść Direct.
B. z grup VCA.
C. z gniazd Insert.
D. Rec Out.
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień
Przewód "gorący" lutuje się we wtyku TRS do styku połączonego z elementem określanym jako
A. Sleeve.
B. Tip.
C. Ring.
D. Shield.
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień
Zwarcie powstanie, gdy połączy się biegun
A. dodatni z dodatnim.
B. zerowy z zerowym.
C. dodatni z ujemnym.
D. ujemny z ujemnym.
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień
Limiter w technice nagłośnieniowej stosuje się
A. do kompresji sygnałów mowy.
B. do korekcji nagłośnienia.
C. do zwiększenia dynamiki werbla.
D. do ograniczenia maksymalnego poziomu sygnału na wyjściu miksera.
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień
Bramka szumów pozwala na
A. redukcję dynamiki.
B. ograniczenie dynamiki.
C. redukcję przesłuchów.
D. korekcję sygnału "bramkowanego".
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień
Kompresor łączy się z pojedynczym torem miksera poprzez
A. wyjścia Aux Pre Fader.
B. wyjścia Direct Out.
C. gniazdo Insert.
D. wyjścia Aux Post Fader.
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień
Dla konferansjera należy zastosować mikrofon
A. przewodowy shotgun.
B. lavalier przewodowy.
C. nagłowny przewodowy.
D. bezprzewodowy do trzymania w ręce.
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień
Sygnał cyfrowy zawierający 8 kanałów audio można przesyłać łączem
A. ADAT
B. MIDI
C. AES/EBU
D. SPDiF
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień
W konsolecie mikserskiej sterowanie poziomem sygnałów za pomocą jednego regulatora, jednocześnie w kilku wybranych kanałach, odbywa się za pomocą
A. grup VCA.
B. mutowania grup.
C. grup audio.
D. grupy matrix.
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień
W celu nagłośnienia kameralnego zespołu wykonującego muzykę klasyczną najlepiej zastosować mikrofony
A. dynamiczne.
B. bezprzewodowe.
C. pojemnościowe.
D. lavalier.
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień
Napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy określane jest jako
A. zasilacz różnicowy.
B. Phantom.
C. ładowarka.
D. Di-Box aktywny.
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień
W celu nagłośnienia dużego bębna w zestawie perkusyjnym najlepiej zastosować mikrofon
A. Shure SM 57.
B. Rode NTK.
C. Neumann U87.
D. Shure Beta 52.
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień
Wartość opóźnienia powtórzenia efektu Delay można dopasować rytmicznie do nagrania z użyciem funkcj
A. BPM.
B. Count Meter.
C. Feedback.
D. Tap.
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień
Czas pogłosu regulowany jest za pomocą regulatora parametru
A. Early Reflection.
B. Diffusion.
C. Decay Time.
D. Feedback.
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień
Ilość powtórzeń efektu Delay reguluje się poprzez zmianę parametr
A. Density.
B. Early Reflection.
C. Diffusion.
D. Feedback.
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień
Niskie częstotliwości można skutecznie usunąć za pomocą filtra
A. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
B. szelfowego niskotonowego.
C. pasmowoprzepustowego.
D. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień
Fragment środkowy całego spektrum przenoszonych częstotliwości można usunąć za pomocą filtra
A. pasmowoprzepustowego.
B. dolnoprzepustowego.
C. pasmowozaporowego.
D. górnozaporowego.
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień
Za stopień kompresji odpowiada parametr
A. Gain/MakeUp.
B. Ratio.
C. Attack.
D. Release.
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień
Filtr Side Chain w bramce szumów służy m.in.
A. do odwrócenia korekcji sygnału bramkowanego.
B. do korekcji sygnału bramkowanego.
C. do korekcji sygnału bramkującego.
D. do korekcji sygnału wyjściowego.
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień
Tłumienie sygnału przez filtr n-tego rzędu wynosi
A. n*6 dB na oktawę.
B. n*2 dB na oktawę.
C. n*4 dB na oktawę.
D. n*12 dB na oktawę.
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień
Mając do dyspozycji asystenta na scenie, można skorzystać z jego pomocy w trakcie
A. ustawiania barwy dźwięku wzmacniacza gitarowego gitarzysty.
B. rozmieszczania monitorów na scenie.
C. ustawiania proporcji sygnałów na głównych głośnikach.
D. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla na głównym nagłośnieniu.
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień
Angielski skrót FOH oznacza
A. główne nagłośnienie widowni.
B. linie opóźniające.
C. linię basową.
D. sceniczne linie monitorowe.
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień
High Cut oznacza filtr
A. dolnozaporowy.
B. pasmowozaporowy.
C. górnozaporowy.
D. pasmowoprzepustowy.
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień
Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu oznacz
A. wyłączenie urządzenia.
B. ominięcie układu obróbki sygnału.
C. włączenie stanu uśpienia urządzenia.
D. wyłączenie zasilania urządzenia.
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień
Co oznacza określenie Phantom?
A. Zasilanie dla DI-Box"ów pasywnych.
B. Zasilanie napięciem stałym urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego.
C. Zasilanie napięciem zmiennym urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego.
D. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych.
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień
Rozwinięcie skrótu DI-Box to
A. Direct Box.
B. Directional Inject Box.
C. Direct Insert Box.
D. Discrete Inject Box.
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień
Co oznacza określenie PFL?
A. Odsłuch Solo szyny Master.
B. Odsłuch po tłumiku.
C. Odsłuch przed tłumikiem.
D. Odsłuch Solo szyny Aux.